12 Sep. 2019

Базисні показники молока в Україні пропонують змінити

    Підприємства по переробці молока звернулися до Міністерства аграрної політики і продовольства з проханням переглянути базові показники молока-сировини.

    Про це йдеться в повідомленні Асоціації виробників молока.

    Як зазначається, заводи пропонують встановити масову частку жиру і білка на рівні 4 і 3,4% відповідно.

    «Однак ми переконані, що зараз галузь не готова до таких змін. Крім того, зазначені показники не є типовими для всіх країн ЄС наприклад, в Польщі базисний показник по жиру становить 3,8%, а по білку - 3,4%. Наголошуємо, що господарствам-виробникам молока потрібно впровадити цілий ряд норм і вимог нового харчового законодавства, серед яких в тому числі, перехід до 2022 року на виробництво виключно вищого сорту молока, згідно наказу Мінагропроду №118. Такі зміни вимагають від молочних ферм оперативних і значних інвестицій в реконструкцію, модернізацію, навчання персоналу і т.д. », - коментує експерт Асоціації виробників молока Олена Жупинас, яка взяла участь в нараді з питань перегляду базових показників молока-сировини в Мінагропроді.

    Вона зазначила, що за останні три роки молочно-товарні ферми переживають суттєве зростання податкового навантаження і тиск, пов'язаний зі спекуляціями навколо терміну і умов старту ринку землі.

    «Всі ці фактори вже мають свої негативні наслідки: поголів'я корів в промисловому секторі за I півріччя цього року скоротилося на 9700 голів. Тому всі нововведення і реформи повинні бути вкрай виваженими і поступовими », - підкреслила експерт.

    Учасники наради домовилися про наступну зустріч у вересні, до якої як виробники, так і переробники молока повинні підготувати детальну оцінку можливого економічного впливу ініціативи учасників галузі.

    Крім того, АВМ підтримали пропозицію Мінагропроду створити робочу групу, яка буде працювати над пошуком шляхів поліпшити рентабельність виробництва молока і його переробки, а також здешевленням молочної продукції, щоб зробити її більш доступною для споживачів і, відповідно більш конкурентною не тільки на вітчизняному, а й на експортних ринках.